تور کیش

تور کیش , بهترین تور کیش , معرفی تور کیش , بهای بلیت تور کیش

تور کیش

تور کیش , بهترین تور کیش , معرفی تور کیش , بهای بلیت تور کیش

آب و هوای ترکیه


مسافران تور ترکیه خوب است بدانند که ترکیه چهار منطقه آب و هوایی متفاوت دارد که عبارت است از آب و هوای مدیترانه ای در قسمت سواحل جنوب و غوب ترکیه , آب و هوای سرد و کوهستانی در قسمت شمال شرقی و شرق ترکیه که دارای زمستانی طولانی و هوایی بسیار سرد است , آب و هوای تقریبا خشک در قسمت فلات آناتولی و در نهایت سواحل دریای سیاه که دارای آب و هوای معتدل و مرطوب در فصل زمستان و در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم می باشد. بهترین زمان برای سفر به ترکیه فصل بهار و پاییز می باشد که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم می باشد. در ماه های سرد سال مثل دی و بهمن اختلاف دما بین سواحل جنوبی و غربی و سواحل دریای سیاه دیده می شود. در قسمت شمال شرقی و شرق ترکیه که آب و هوای کوهستانی دارد بارندگی بسیار زیاد و به صورت منظم است. گرمترین قسمت ترکیه آناتولی است که بارندگی آن نصف نواحی ساحلی می باشد.

آب و هوای استانبول ترکیه

تور ترکیه آب و هوای زمستانی استانبول

استانبول دارای تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی بسیار سرد و برفی با بارندگی زیاد و رطوبت بالا می باشد. به طور میانگین سالانه 870 میلی متر بارندگی دارد. دمای هوا در ماه های سرد زمستانی آن بین 7 تا 9 درجه سانتی گراد می باشد و بارش برف هفته ای یکبار امری طبیعی است اما بارش های سنگین آن در ماه دسامبر و مارس اتفاق می افتد. گرمترین زمان در شهر استانبول ماه جولای و سردترین آن ماه ژانویه است. در فصل تابستان با وجود بارندگی هوای خشکی دارد و دمای هوا در روز حدود 28 درجه است. مسافران تور ترکیه که قصد سفر به استانبول را دارند خوب است بدانند که این شهر بادخیز است و سرعت باد هفده کیلومتر در ساعت است.

تور ترکیه آب و هوای زمستانی استانبول

تعطیلات رسمی و جشن های ترکیه

 

در اینجا برای مسافران تور ترکیه برخی از مهمترین تعطیلات و جشن های کشور ترکیه را ذکر می کنیم:

29 اکتبر از تعطیلات رسمی ترکیهاست که سالروز جمهوریت  این کشور می باشد. 23 آوریل که اولین مجلس جمهوری ترکیه در سال 1920 شکل گرفت و این روز مصادف با جشن کودکان شد , 23 آوریل را روز ملی حاکمیت ملی ترکیه و روز کودکان نام گذاری کردند. در این روز که از دیگر تعطیلات رسمی این کشور می باشد , کودکان روی کرسی های حکومتی منشینند و تصمیماتی را به صورت نمادین برای کشور می گیرند.

تور ترکیه 23 آوریل روز جشن کودکان و حاکمیت ملی ترکیه

10 نوامبر نیز سالروز تولد آتاترک می باشد که مردم ترکیه این روز را جشن میگیرند. آتاترک بنیانگذار دولت ترکیه بود که در امور نظامی استعداد فوق العاده ای داشت. جالب است بدانید که او در جنگ چناق قلعه در سال 1914 در مقابل نیروهای دریایی بریتانیای کبیر فرانسه با سپاهی کوچک ایستادگی کرد و نیز با شعار (نمی توانید از چناق قلعه بگذرید) از تصرف شهر استانبول ترکیهتوسط آن ها جلوگیری کرد.

تور ترکیه 10 نوامبر سالروز تولد آتاترک

درباره کیش

درباره کیش

تور کیش نقشه جزیره کیش

در اثر حرکات متوالی صفحات عظیم قاره ها حدود 200 میلیون سال پیش و فشاری که آن ها روی هم می آوردند چین خوردگی ها و کوه هایی را پدید آورده و باعث شد که شبه جزیره عربستان همراه با صفحه های قاره افریقا به سمت شمال حرکت کند. بعد از میلیون ها سال این شبه جزیره از افریقا جدا شد و به آسیا متصل گردید. فشار ناشی از حرکات صفحات از سمت جنوب غربی به کشورمان ایران وارد شد. این فشارها باعث چین خوردگی های بزرگی در این قسمت از فلات ایران گشت و رشته کوه های زاگرس را پدید آورد که از شمال غربی تا جنوب شرقی امتداد دارد. بیشترین ارتفاع رشته کوه های زاگرس را قله دنا در بویراحمد با 4409 متر ارتفاع دارد که در اثر پدیده کوه زایی پدید آمده است.ارتفاع رشته کوه های زاگرس از قله دنا به سمت خلیج فارس به تدریج کاهش یافته و در نهایت در اعماق آب های خلیج همیشه فارس به صورت چین خوردگی های کوچک پنهان شده است. جزیره کیش حدود 200 سال قبل و دیگر جزیره های تنگه هرمز در خلیج فارس سازه های رشته کوه های زاگرس و تاقدیس های این چین خوردگی ها می باشند. مسافان تور کیش لازم است بدانید که کیش به منای تیر دان یا ترکش است زیرا وقتی در ارتفاعات اطراف آن قرار میگیرید مانند تیر به نظر می رسد. گفته می شود که نام قدیمی جزیره کیش کیان بوده. کیان از سلسه کیانیان گرفته شد زمانی که کیکاووس به فارس رفت و در سیراف فرود آمد.

تور کیش نقشه جزیره کیش

 

هتل لوتوس کیش


هتل لوتوس یکی از هتل های سه ستاره خوب جزیره کیش است که به سبک قدیمی تزئین شده و
 در نزدیکی دانشگاه کیش در میدان امیر کبیر واقع شده است. این هتل بین المللی در سال 90 با 3 طبقه افتتاح شد. هتل لوتوس متشکل از 72 اتاق است که چهل اتاق ان بیشتر از 3 نفر ظرفیت دارد. این هتل توسط باغی به مساحت 1200 متر مربع احاطه شده است. مسافران تور کیش جالب است بدانند که نام قدیم هتل لوتوس هتل لاله بوده که در سال 90 بازسازی شد و نام آن به لوتوس تغییر یافت. از امکانات رفاهی این هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد: رستوران ایرانی و فرنگی , کافی شاپ , مینی بار , سرویس فرنگی , استقبال فرودگاهی , پارکینگ , لابی و... . مسافران تور کیش با اقامت در این هتل می توانند سفری خوبی را تجربه کنند و از خدمات آن بطور ر ایگان بهرمند شوند.

تور کیش هتل لوتوس

 

 

تور کیش رستوران هتل لوتوس

در دبی چه غذایی و کجا غذا بخوریم؟

در دبی چه غذایی و کجا غذا بخوریم

 


تور دبی منطقه شاورما

 

تور دبی منطقه شاورما

در دبی پیدا کردن غذاهای خاصی که بتوانند نماینده این شهر مدرن باشند کار سختی است. غذاهای که در دبی معروف هستند به فراوانی در لبنان و ایران یافت می شود. اما اگر مایل باشید که غذایی حاضری و سریع میل کنید می توانید به مکان هایی به نام (Shawarma) بروید. دراین مکان ها گوشت گوسفند یا مرغ به صورت کبابی و طعم دار شده در نان های پیتا (نان گرد) به شکل ورقه ورقه شده چیده شده است که شما مسافران تور دبی می توانید آن را با سس نوش جان کنید و لذت ببرید.

تور دبی منطقه شاورما

 

 

تور دبی منطقه شاورما

خوب است بدانید که غذاهای بین المللی هم در اینجا به نحو خوبی سرو می شود. در دبی برای هر ذائقه و سلیقه ای رستوران های فراوانی وجود دارد.مثلا رستوران های بین المللی به فروانی در هتل های 5 ستاره این شهر وجود دارند. سرویس دهی این رستوران ها بسیار عالی و بی نظیر است و منوی آن ها متشکل از غذاهای معروف و پرطرفدار بین المللی است که اکثرا مورد انتخاب مهمانان قرار می گیرد.

تور دبی رستوران کینگ برگر

 

 

تور دبی رستوران کینگ برگر

مسافران تور دبی که علاقه مند به فست فود هستند خوب است بدانند که فست فودهایی که به سبک غربی تهیه و سرو می شوند در دبی به وفور پیدا می شود. علاقه مندان به غذاهای خانگی می توانند به رستوران های زنجیره ای دبی مانند مک دونالد , کی اف سی (KFC) , کینگ برگر (Burger king) و... مراجه کنند.

تور دبی رستوران کینگ برگر

 

 

تور دبی رستوران کینگ برگر

 

تور دبی رستوران کی اف سی

 

 

 

تور دبی رستوران کی اف سی

رستوران های محلی امارت نوشیدنی های الکلی سرو نمیکنند اما با وجود این مورد پند توریست ها می باشند. در این رستوران ها یا غذاخوری های معمولی بهترین و لذیذترین غذاهای خاورمیانه سرو می شود که دارای قیمت رقابتی نیز می باشند. هوای دبی به گونه ای است که میل کردن غذا در هوای آزاد و محیطی باز می تواند بسیار دلچسب باشد.

تور دبی کافی شاپ مادلین

روزهای دبی اکثرا آفتابی و شب های آن بسیار زیبا می باشد , آسمان صاف است و به راحتی می توان ستاره ها را مشاهده کرد. رستوران های بین المللی , محلی و لوکس به وفور در منطقه خلیج رود دبی یافت می شود. شب نشینی های دبی در طرف دیگر هتل ها صورت می گیرد به همین دلیل رستوران هایی که دارای سطح متوسطی می باشند در این مناطق می توانند تا ساعات بیشتری از نیمه شب باز بمانند و از مهمانان خود پذیرایی نمایند. مسافران تور دبی خوب است بدانند که کافی شاپ های ارزان این شهر نیز بعد از غروب آفتاب محیطی کاملا رومانتیک , زیبا و دلچسب با هوایی دلنشین را برای خوردن غذا و نوشیدنی ایجاد می کنند.

تور دبی کافی شاپ یخی